• Оцінка нерухомості
  • Оцінка нерухомості
  • Оцінка нерухомості

Оцінка нерухомих речей (нерухомого майна, нерухомості)

Нерухомість є одним з найбільш цінних активів. Оцінка нерухомості поряд з іншими видами оцінки майна є найбільш поширенішим видом оцінки. Оцінка нерухомості проводиться при внесенні в статутній капітал підприємств об’єктів нерухомості, здійсненні операцій купівлі-продажу, оформленні договору застави для отримання кредиту, для цілей бухгалтерського обліку, при визначенні вартості нанесеного збитку, для укладення договорів страхування, а також для визначення поточної ринкової, або іншої вартості об’єкту нерухомості (ліквідаційна, відновна) з метою ухвалення управлінських рішень.

Оцінка будинків

Оцінка житлових будинків, як і оцінка нерухомості інших типів, найчастіше необхідна у наступних випадках:

1.  Для цілей оподаткування при продажу, даруванні, міни;
2.  Для передачі нерухомості під заставу (кредитування);
3.  Для пред’явленні в суді, зокрема при розділі майна;
4.  Для переоформлення права власності при спадкуванні.

Особливістю оцінки житлових будинків є те, що у більшості випадків при оцінці будинку потрібно проведення також експертної грошової оцінки земельної ділянки, на якій розташований цей будинок.

Для оцінки житлового будинку необхідні наступні документи:
1.  Правовстановлюючі документи, тобто документи, на підставі яких будинок належить господарю. Це може бути договір купівлі-продажу, договір дарування, міни, свідоцтво про право власності, рішення суду тощо.
2.  Технічний паспорт БТІ.
3.  Паспорт власника (співвласника) будинку. У випадку смерті власника необхідно надати свідоцтво про смерть; документ, який пов’язує померлого та спадкоємця (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, рішення суду тощо); паспорт спадкоємця.

Для оцінки земельної ділянки необхідні:
1.  Державний акт на право власності на земельну ділянку. Якщо державний акт не містить кадастрового номеру земельної ділянки — необхідна довідка щодо його присвоєння.
2.  Паспорт власника (співвласника) земельної ділянки.

Ще однією особливістю оцінки житлового будинку є те, що складність та алгоритм проведення оцінки може суттєво відрізнятись для різних типів будинків: ветху сільську хату необхідно оцінювати з використанням підходів, відмінних від підходів при оцінці сучасного котеджу. Також, часто на вибір підходу і складність роботи впливає розташування будинку.


Оцінка квартир

Проведення незалежної оцінки квартир необхідне у наступних випадках:

1.  Укладання угоди з купівлі-продажу, даруванні, обміні.
2.  Перереєстрація права власності після смерті власника.
3.  Розділ майна при розлученні або інших судових суперечках.
4.  Передача квартири під заставу (кредитування).

Для проведення оцінки квартири необхідні наступні документи:
1.  Правовстановлюючі документи, тобто документи, на підставі яких квартира належить господарю. Це може бути договір купівлі-продажу, договір дарування, міни, свідоцтво про право власності, рішення суду тощо.
2.  Технічний паспорт БТІ.
3.  Паспорт власника (співвласника) квартири. У випадку смерті власника необхідно надати свідоцтво про смерть, документ, який пов’язує померлого та спадкоємця (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, рішення суду тощо), паспорт спадкоємця.

Строк дії звіту про незалежну оцінку для цілей оподаткування – 6 місяців від дати оцінки.

Будь ласка, зверніть увагу, що згідно чинного законодавства у всіх вище перелічених випадках під оцінкою квартири слід розуміти визначення ринкової вартості квартири (вона ж оціночна вартість для цілей оподаткування).

Згідно п. 10 Тимчасового порядку визначення оціночної вартості нерухомості та об’єктів незавершеного будівництва, що продаються (обмінюються) затвердженого Постановою КМУ від 26 жовтня 2011 р. №1103, оціночною вартістю земельних поліпшень є ринкова вартість таких поліпшень.

Ринкова вартість – вартість, за яку можливе відчуження об’єкту оцінки на ринку подібного майна на дату оцінки за угодою, укладеною між покупцем і продавцем, після проведення відповідного маркетингу за умови, що кожна зі сторін діяла із знанням справи, розсудливо і без примусу. (Національний стандарт № 1 «Загальні положення оцінки майна і майнових прав», затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1440 від 10.09.2003 р.).

Інакше кажучи: Ваша квартира коштує стільки, за скільки продаються квартири:

 у Вашому мікрорайоні;
 із тією ж кількістю кімнат;
 у будинку такого ж типу (проекту),

із коригуванням на:

 поверх (перший, останній);
 стан (рівень оздоблювання, ремонту);
 торг.


Оцінка комерційної нерухомості

Проведення незалежної оцінки нерухомості (експертної оцінки нерухомості, окрім житлової) потрібне у випадках:

1.  Операцій купівлі-продажу, дарування, міни об’єкту нерухомості.
2.  Переоформлення права власності у зв’язку із смертю власника.
3.  Передачі об’єкту нерухомості під заставу (іпотека).
4.  Пред’явленні в суді.
5.  Розрахунку орендної плати державної або комунальної власності.

Основними характеристиками, які впливають на складність, термін виконання і вартість роботи по оцінці нерухомості є:

1.  Тип об’єкту: вбудоване приміщення або окрема будівля (будова, споруда, комунікації).
2.  Функціональне використання об’єкту: офіс, магазин, склад, виробництво тощо.
3.  Передачі об’єкту нерухомості під заставу (іпотека).
4.  Місце розташування об’єкту оцінки.

Для проведення незалежної оцінки нерухомості, яка знаходиться в приватній власності, потрібні наступні документи:
1.  Правовстановлюючий документ,тобто документ, на підставі якого об’єкт належить господарю: це може бути свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу (міни, дарування), рішення суду або інші документи, передбачені законодавством.
2.  Технічний паспорт БТІ.
3.  Паспорт власника (співвласника) або свідоцтво про реєстрацію (виписка або витяг) для юридичної особи.

Для проведення незалежної оцінки нерухомості, яка знаходиться в комунальній (державній) власності, потрібні наступні документи:
1.  Лист від балансоутримувача довільної форми із зазначенням адреси об’єкту, його площі, поверху, майбутнього функціонального використання, а також найменування потенційного орендаря.
2.  План поверху, де розташовано вбудоване приміщення або технічний паспорт БТІ.
3.  Свідоцтво про реєстрацію (виписка, витяг) майбутнього орендаря.
Скачать книги по гидравлике на портале http://papka.net/ - Электронная библиотека электронных книг.